Dinsdag van de laatste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Dinsdag van de laatste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Dinsdag van de laatste week

Door: Jack Tukker

10 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Voor de gene die niet kunnen wachten naar een nieuw verhaal hier is die. Het toegesproken gesprek van gisteren heb zijn vruchten voor vandaag afgeworpen. Er wordt goed en zeker sneller doorgewerkt dan gisteren. Vandaag doen we inzetten vanaf het begin, dus aankleden en in het voertuig meedenken met de bevelvoerder. Vragen van Politie, Ambulance, hoeveel gewonden en waar die bevinden, hoeveel auto`s en zo meer. Wat hier wel mee speel is dat er op het eiland met flessengas wordt gekookt. En dat de mensen die ook in hun voertuig vervoeren. Dus ook belangrijk om daar naar te kijken. Ze worden naar plaats ongeval gereden en daar werken naar indeling van de nummers. De andere stands is een combistand waar eerst een voertuig op een talud staat met een slachtoffer er onder. Hier wordt ook naar de nummerindeling gewerkt. Het is van belang dat het voertuig niet verder weg rolt of zakt. Dus stabiliseren eerst met een balkje achter de banden en noodonderstopping, daarna zo gauw mogelijk met de staaldraadtakel aan het voertuig naar een vastpunt. Om verder het slachtoffer met HD hefkussens onder uit te halen. Ook is er een heftruck geregeld om een paar voertuigen te verplaatsen. Helaas moet dit hiermee omdat bijna alle voertuigen zonder velgen staan. Zo als je op de foto ziet staat er een gele vat voor het water. Dit is een heel belangrijk ding,alleen vandaag was die niet optijd,dit kom dat er eerst ijsblokken gehaald moet worden en dat kan pas na half negen. Wij waren al druk in de weer, en dan missen ze het water wel. Zo gaat er rond de 30 liter water en 20 liter sportdrank doorheen. Als laatste wordt er een groepsopdracht gedaan en dit is een auto met behulp va de staaldraadtakel rechtovereind zetten. Ze wilden de kleine brandweerwagen pakken om als een vastpunt te gebruiken bleek de accu leeg te zijn, binnenverlichting aan laten staan. Dus douwen met ze alle. Na bijna een uur te hebben gewerkt en veel zweet verloren te hebben is het nog niet gelukt . Dus een uitdaging voor morgen even een nachtje over slapen en een betere communicatie . Nou hier is het dan weer. O ja zo koud het bij jullie is, lijkt het hier alleen maar warmer te worden. Dus even verkoeling zoeken. Tot morgen

• 10 November 2009 - 21:26

Annemarie:

Leuk verhaal weer... Heeft weer wat werktijd gedood hihi....
    En nee ik was niet ongeduldig....alleen benieuwd....
    xxx

• 10 November 2009 - 21:32

Struifenco:

He Jack,
    Ik zou zeggen blijf nog even lekker daar zeker met de temperaturen hier en niet vergeten de mexicaanse griep die bij ons zijn intree heeft gedaan,( 2 zieken te huizen struifies)
    Geniet van je laaste weekje we blijven je op de voet volgen.
    Groetjes de struifies ;-)

• 11 November 2009 - 08:33

Stella:

goed hoor jongens dat ze een beetje doorwerken en sneller zijn nog 3 dagen en dan maar hopen dat ze een goed resultaat behalen groetjes

• 11 November 2009 - 08:51

Arjan En Monique:

plak er nog maar een paar maandjes aan vast, delft ligt plat... H1N1, ... mex griep. Dan ontloop je het misschien. Groet mo

• 11 November 2009 - 10:29

Monique:

Hoi broer

geniet nog maar van het weer hier is het behoorlijk kouder dan bij jou.
    Hopelijk hebben ze genoeg geleerd om vrijdag het examen goed af te leggen

doei en de groetjes van je zus en de kids

• 11 November 2009 - 17:16

Struifenco:

He Jack,
    Waar blijft het vervolg?? zitten er met smart op te wachten.-:) :-)

gr jeannette

• 11 November 2009 - 17:30

Ton V:

Ja Jack

waar blijft het vervolg!!

• 11 November 2009 - 19:24

Annemarie:

Ik ben het er mee eens... duurt veel te lang dat nieuwe verhaal