De laatste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Jack Tukker

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Ja, vandaag is de laatste week in gegaan. Er zullen een paar mensen thuis echt uitkijken naar een zondagochtend als we weer landen. Ook wij kijken naar deze thuis komst uit. Weer afkicken van een ontbijt dat voor je klaar is gemaakt en niet meer elke avond uiteten. Maar nu nog drie dagen in veld oefenen en een vrijdag examen. Vandaag deden we dit met inzetjes en met behulp van de wervelplank het slachtoffer er uit halen. Bij de andere stands is het stabiliseren van een auto op zijn en wat voor materiaal kan je dit doen. Daarna een auto op zijn dak ook hier hoe je dit moet stabiliseren . Ton probeerde ook om een airbag af te laten gaan, maar helaas is dit niet gelukt. Dit wilde hij om te laten zien omdat ze met stukken gordel willen vastknoppen op het stuur ipv een airbaghoes . En wat er dan gaat gebeuren.Op het eind is het gebruik makend van een ram om het voertuig om hoog te drukken ( oestermethode ) en het dak beneden houden. Het liep nu even niet met een persoon en deze is duidelijk gemaakt als die niet veranderd, dan geen examen. Voor ons is het nu wel duidelijk verschil te zien tussen Statia en hier. Op Statia is men meer gedreven, ook al is het behoorlijk warm. Na het terug komst op de kazerne hebben we Julius gevraagd om een paar dingen te regelen voor morgen. Zoals een zo goed mogelijke bepakking voor THV op de Ts. Daarna gaan we morgen ook verder inzetten met de staaldraadtakel en hefkussens. Om dit ook kan voorkomen met een THV inzet. Nog een paar foto`s van het onderkomen er bij en dan zeg ik tot morgen

• 09 November 2009 - 20:33

Annemarie:

Leuk het verhaaltje en de foto's van het huisje... Ik had het wel al een beetje gezien maar dit geeft een beter beeld...
    en ja nog 6 nachtjes... hihi

• 09 November 2009 - 21:03

Ton V:

He jack

leuke site man
    zit jij ook op bonaire!!!

zie je straks weer

• 10 November 2009 - 09:48

Stella:

hoi jack en ton heel leuk die foto's van het huisje ja we tellen af nu nog maar 5 nachtjes maak er nog wat van en tot zondag groetjes

• 10 November 2009 - 19:34

Annemarie:

He hallo,

Verveel me hier op het werk zit te wachten op een nieuw verhaaltje....en natuurlijk een paar foto's van jullie terwijl jullie wel hard aan het werk zijn hihi.
    Waar blijft ie??????