De laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Jack Tukker

Blijf op de hoogte en volg Jack

30 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is vandaag examen dag dus eerder aan de kazerne zijn. Nadat het skype wil ik nog een berichtje sturen. Toen het begon te regen en normaal is dat met een minuut of 4 weer afgelopen. Ja, jammer dat was nu niet zo en kwam met bakken de hemel uit. De koffietafel voor ontbijt was net klaar gezet. Dus kon nu niet halen en het bord met lekkernij kwam ook niet. Ze bleef lekker droog staan. De straat veranderde in een rivier en het trapje van het hotel werd een waterval. Het ging even minder regen, gauw een bakkie gepakt en ontbijt mee genomen. Meer mensen gingen dit volgen. De auto-tje wat de commissie leden ging halen kwam net langs toen we stonden kijken wat we moest hij zou ons daarna ophalen. Dus moesten we naar boven om spullen op te halen, maar hoe doe je dat als er heel veel water van de verhoging kom. Nou ik liep natte voeten op en van af de galerij zagen we dat het zwembad is gevuld met modderwater. Weer terug door de waterval en de was afgeven bij de receptie. Toen kwam onze taxi. Aan de kazerne aangekomen waren ze alles aan het droog trekken binnen. Gelukkig was het weer droog geworden. En konden we de examencommissie naar de locatie. Met een lotus erbij, jammer er zouden er twee zijn ( zo als je ziet Ruud zijn die ook hier) . Spullen in orde toen terug en gezegd dat het kan begin. Toen moesten de examenkandidaten bidden voor een goed resultaat, er werd lekker gewerkt daarna. Alle 2 de inzetten werden twee keer gedaan. Alleen tijdens de 1 ste inzet moest er weer regenjassen te pas komen. Na de laatste inzet was het punten optellen, waarbij een schoolhoofd aanwezig is om het na te kijken . Onder de inzetten zijn er mensen begonnen met het maken van eten. Hier gebeurde ook een klein ongelukje, iemand kreeg hete soep over de voeten en zat later met witte voetjes aan de tafel. Ze was na goed koelen naar het ziekenhuis geweest en moet morgen weer terug. Toen kon de voorzitter gaan vertellen van de uitslag en voordat hij dit doe, kwam er eerst bedanken voor de eigen instructeurs, commissieleden Jack & Ton en de lotus. En het verlossende zin kwam erna iedereen is geslaagd. Dit geeft een opluchting en zeker rust voor de cursisten. Ze waren de laatste twee weken behoorlijk druk bezig geweest en ook daarvoor nog. Maar ze waren ons wel dankbaar voor extra leermomenten. Wij kregen nog een T-shirt met het embleem van Eustatius . Toen moesten we gauw dingen gaan betalen omdat we morgen vroeg weg gaan. Na het betalen hebben we eerst wat gedronken en daarna de laatste spullen opgehaald bij de brandweer. Weer terug aan het hotel zijn weer eerst achter onze was gegaan. Waarschijnlijk door de wateroverlast waren die vergeten en moest het nog gewassen worden. Gelukkig hoefde we nu niet te betalen er voor. Na een heerlijke douche zijn we aan de hotelbar wat gaan drinken en daarna na Stone Alley om iets te eten en daar zouden nog een paar brandweerlieden komen. Rond tien uur weer terug en de koffer in pakken. Morgen vroeg op we worden om 6.45 uur opgehaald.

• 31 Oktober 2009 - 10:55

Ria:

Hallo Jack en Ton,

Gefeliciteerd met jullie geslaagde kandidaten, jullie zijn niet voor niks geweest nu naar de volgende!!!!
    Bij ons valt er weinig regen???
    Prettig weekend en tot schrijfs.
    Doei
    Ria en Tom

• 01 November 2009 - 09:59

Annemarie:

hoi hoi,
    Ik ben trots op jullie!!! Ik had natuurlijk niet ook anders verwacht. Succes op Bonaire en een goeie reis er naar toe
    xxx