G`day mates, - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu G`day mates, - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

G`day mates,

Door: Jack Tukker

Blijf op de hoogte en volg Jack

03 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Jottings from down under …
Na het wakker worden keek ik naar het plafond en zie iets zitten ,dit bleek een gekko te zijn. Leuk om te zien. We vertrokken van uit Port Hedland naar Broome, we reden langs de haven om te kijken hoever ze nu waren met het beladen van het schip. Onderweg hebben we gestopt bij 80 miles Beach, schitterend witte strand om te zien, alleen is het niet raadzaam om hier te zwemmen. Want alle beesten die niet goed voor ons zijn leven hier. Bij het hotel aangekomen, keek je ogen uit. Een schitterende kamer en een mooie omgeving. Ook een breed strand en helaas kan je ook hier niet de zee. Na een prima nacht is het vandaag nog een dag in Broome. Je kunt kiezen uit verschillende activiteiten, ik heb gekozen voor een Hovercraft flight. Ook weer iets anders en we stopten bij een strand, waar de voetafdrukken van een dinosaurus liggen. Voor de rest van de dag vrij. We zitten in het warme gebied ( 38 graden vandaag ).Dus niet te druk maken. Het is nog 8 dagen en zit deze trip er ook weer op. Het gaat snel, maar ziet wel erg veel. Vandaag op weg naar Fitzroy Crossing, onderweg zijn we via Derby gereden en rond gekeken, hier hebben ze om de 6 uur hoog water en dan met een hoogte verschil van 10 meter. We gingen weer verder en stopte we bij een Boab Prison Tree, wat een aparte boom is dit. In deze kon je bijna wonen. De lunch word gehouden in het Windjana Gorge. Om hier komen reden weer op een hobbel weg ( noemen ze gravel ) die maar 100 km lang was, dus we waren lekker door elkaar geschud, bij de rotsen gekeken waarin je fossielen kon zien oja even verder lagen zeker meer dan 60 zoetwater krokodillen in het water. Door het warme weer waren ze niet actief. Bij het hotel aangekomen, het leuke is deze staat op palen en de reden is dat de rivier in buurt nog eens buiten ze oevers treed. Dus als je op je kamer zit en iemand over de loopbrug loop dat je een beetje heen en weer gaat. Tijden het avondeten werd vertel dat vandaag in deze plaats het warmst was van Australië en wel 41 graden. Dus maar het zwembad ingedoken om af te koelen na het eten. Na een goede nachtrust zijn we naar Geikie Gorge National Park en een cruise van een 1 uur gemaakt. Helaas was het alweer warm dus niet veel wildlife gezien en op weg naar Halls Creek. Een trip van drie uur en in deze plaats hebben we een lunch genomen, hierna zijn we naar hun Chinese muur gereden. Ook naar de oorspronlijke plaats waar Halls Creek ruim honderd begon, door goudkoorts. Maar 9 kilometer verder is het nieuwe Halls Creek. Kwam beter uit. Maar weer in het zwembad net geen 40 graden. Deze keer vond ik het hotel niet helemaal zo als ik verwachten. Maar ja je kunt niet alles hebben. Na het ontbijt zijn we op weg naar El Questro, onderweg zijn we gaan kijken bij de grootste diamantmijn van de wereld. Het is nog een openmijn, maar ze gaan onder de grond. Per jaar wordt er 6 ton aan diamanten gedolven. Hier wordt ook gebruik gemaakt van zwaar materiaal.Op een foto zie je een berg stenen en 1 op de 400 zit een diamant. Ja, toen was het melden op ons nieuwe slaapplaats voor 2 dagen. Het is een geen hotel , je slaap in een tent. Nou ja het staat op palen en je heb douche en wc. Maar het is heel warm want er is geen airco dus met de ventilator aan slapen. Na een warme nacht zijn we vanmorgen gaan we een cruise in het Chamberlain Gorge gaan maken en na deze tocht kon je bij Zebedee Springs in een hete pool gaan zitten, dit heb ik niet gedaan ik ben later een wandeling ( 1 uur heen ) naar Emma Gorge gaan maken als beloning een duik in het meertje. See you latter